CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

30 Mei - Majlis Berbedak Khalilur






29 Mei - Pernikahan Khalilur & Nor Azlina



Selamat Pengantin Baru to Khalilur & Nor Azlina.

8 Mei - BASE National Design & Technology Competition 2009 (First Round)

07 Mei - Sesi Kongsisama Kurikulum SPN21



Click on the pics for more


Badan Perkembangan Staf JAPSER Brunei II (B) menganjurkan Sesi Kongsisama Kurikulum SPN21 Kawasan Brunei II (B). Sebanyak 5 buah kumpulan hasil gabungan daripada beberapa buah sekolah-sekolah rendah kawasan Brunei II (B) akan menyampaikan kongsisama berpusatkan kepada 5 mata Pelajaran SPN 21, iaitu 'Mathematics, Musics, Science, Social Studies dan Design & Technology - Lukisan dan Rekabentuk.


Tetamu kehormat yang hadir adalah Awang Haji Moksin bn Haji Mohammad, PPKD Brunei IIB. Antara daripada ucapan beliau ialah 'mengumpul SPN21 Best Practises sebagai bahan rujukan dalam pengajaran bagi kawasan Sekolah-sekolah rendah Brunei II (B).


Di akhir Sesi Kongsisama ini nanti, guru-guru diharapkan akan berleh pelbagai idea dalam strategi perancangan dalam meningkatkan pembelajaran murid-murid yang boleh diguna pakai di dalam bilik darjah yang menjurus kepada kualiti pengajaran. Hal ini merupakan salah satu bagi merealisasikan hasrat Kementerian Pendidikan dalam SPN21.


4 Mei - Pembukaan Rasmi Sudut ASEAN, SR Serasa



Sekolah Rendah Serasa hari ini mengadakan pembukaan rasmi sudut ASEAN di dewan sekolah tersebut. Majlis tersebut dirasmikan oleh Cikgu Haji Hamidun bin Haji Hassan, Guru Besar Sekolah Rendah Serasa.
Sudut ASEAN ini matlamatnya adalah untuk menggalakkan murid-murid membaca, mengetahui dan mengenali negara-negara ahli ASEAN.

29 April - Majlis Penghormatan Guru Darjah 6 & Pelancaran Blog JAPSER Brunei II (B)


Tempat: Stadium Restaurant, Berakas
Tarikh / masa: 29 April 2009 / 2pm